SUP kurs

Lær SUP med sertifisert instruktør

Trenger jeg virkelig et kurs for å kunne padle SUP?

Alt kan selvsagt læres uten å ta et kurs, men kommer du på et av våre, kan vi garantere at du ikke vil angre. Å padle SUP er faktisk ikke så lett som det ser ut til – spesielt å padle med stø kurs uten å bytte side med åra. Kan det være mulig?! Med riktig padleteknikk er det fullt mulig, og dette er en av tingene du vil lære. Du vil også lære å bruke de store muskelgruppene – resultatet blir mer effektiv padling og høyere fart. Generelt god padleteknikk er svært nyttig uansett om du skal padle SUP, kajakk eller kano; du vil bli mer utholdende og mindre utsatt for belastningsskader.

Sist sommer introduserte vi et helt nytt 3-timers intro-kurs for åpent vann – til denne sesongen har vi laget et SUP teknikk-kurs! Dermed kan du velge mellom 3 ulike kurs:

 

Introkurs flatt vann – 2 timer 

Vi holder kurs for flatt vann i Oslo (Sognsvann), Sandvika, Asker og Drammen.

Nytt i 2021
Denne sesongen utvider vi kurstiden fra 1,5 til 2 timer. Det gir oss mere tid på vannet, men også litt mere tid til debrief på land etter padlingen.

Les mer her!

 

Introkurs åpent vann – 3 timer

Kurs for åpent vann holdes ved Bygdøy Sjøbad i Oslo og ved Sjøholmen kunst- og kulturhus i Sandvika.

Les mer her!


Teknikk-kurs – 1,5 timer

Teknikkurset har vi satt opp både på Sognsvann i Oslo og ved Sjøholmen kunst- og kulturhus i Sandvika.

Les mer her!

 

Private kurs og events

Vi arrangerer private kurs for 3 eller flere deltakere. Ta kontakt via vårt kontaktskjema for priser og booking.

 

Læringsgaranti

Dersom vanskelige forhold eller andre faktorer har gjort det umulig å lære seg de grunnleggende ferdighetene, kan du være med på et annet oppsatt kurs gratis.

Alle våre kurs holdes av sertifiserte instruktører og overholder ISA standard (International Surfing Association) Gjennomføring av oppsatte kurs forutsetter minimum 4 påmeldte.

Flotte forhold ved Bygdøy Sjøbad

 

Gradvis progresjon til stående padling

 

God teknikk = god fart = god trening for mage og rygg!